torsdag 11 september 2008

Klubb Phone Me-figuren kräver svar av The Lance

Man vet aldrig var den dyker upp. Vi har fått en ny medlem i vårat klubbgäng. Medlemmen heter Figuren. Och den kräver svar av våra artister som ska uppträda. Först ut är...The Lance!

Figuren: På Peace and love-spelningen hade en av er krockat med en bil precis innan giget... Hur var det med den historien egentligen...berätta!
- Ja vad ska man säga? Det krävs ett The Lance för att något sådant ska kunna hända. Gustav var och hämtade förstärkare och gitarrer i Dan´s farsas gamla volvo. Plötsligt fick jag och Olle ett samtal av en svettig Gustav som tydligen hade blivit påkörd av någon snubbe i ett parkeringshus, säger Micke.

- Men lik förbannat vi stod på scenen 30 minuter senare och några tusen spänn fattigare, flikar Gustav in.

Kommer det några tyska fans på Klubb Phone Me-spelningen?
- Det vet man aldrig.Tyska fans har en tendens att dyka upp lite överallt. Förra veckan på Kupolen kom det fram två tyskor till mig som hade sett oss spela i Leipzig. Dom tog en bild med kameran och sprang sedan och gömde sig bakom en stolpe, säger Olle och ser stolt ut.

Varför producerar Borlänge bra rock och pop-musik på löpande band?
- För att vi måste kompensera vår underlägsenhet mot Falun som stad och framförallt för att musiken är en första klass-biljett ifrån ett inskränkt arbetarsamhälle i en småstad som Borlänge. Vi valde mellan rock n roll och SSAB och ärligt talat så skulle vi hellre vara kompband åt Siw Malmkvist än plåtbankare på fabriken, konstaterar Olle.

Kan det bero på någonslags gen som finns i Borlänge?
- Det finns lite rebellkänsla kvar i märgen hos människor här. Det sitter kvar från Engelbrekts dagar, menar Olle

Vad är Lance för någon slags lans?
- När ni har blivit lite äldre kommer ni att förstå det, säger Gustav.

Och slutligen: vem är mest tjurig i bandet?
- Olle och Gustav ligger på delad 1:a plats. Olle är mest hetsig av sig och Gustav är mer muttrig, säger Dan lite bittert.

2 kommentarer:

Sarah sa...

Haha, vem fan är figuren? Det här var roligt tyckte jag. Men vad menade Gustav med svaret "- När ni har blivit lite äldre kommer ni att förstå det". Jag tror att jag är lite äldre än den här killen och det enda jag kan komma på är vulgärt! Kan det stämma?..

Anonym sa...

Jag är figuren.